Kevesebb újautót adtak el az EU-ban márciusban

Csökkent márciusban a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma az Európai Unióban, amire 2014 óta nem volt példa.

 
Az autógyártók szakmai képviselete, az ACEA adatai szerint márciusban 1 millió 792 ezer 599 új autót adtak el, ami 5,3 százalékos visszaesés 2017 harmadik hónapjához képest. Az adat különösen elgondolkodtató, ha azt is figyelembe vesszük, hogy 2014 óta nem volt példa hasonlóra ebben a hónapban. Ráadásul nem egyetlen ország gyengélkedése húzta le a statisztikát, hanem több nagy piac is rosszul teljesített. Nagy-Britanniában például 15,7 százalékkal, Olaszországban 5,8 százalékkal, Németországban pedig 3,4 százalékkal kevesebb autó fogyott, amit csak részben kompenzált, hogy Franciaországban 2,2 százalék, Spanyolországban 2,1 százalékos volt a növekedés.

Az idei első negyedév egyelőre pluszban van, éves szinten 0,7 százalékkal több, összesen 4 millió 171 ezer 628 új gépkocsit helyeztek forgalomba az Európai Unióban. Negyedéves szinten a vezető piacok között a legnagyobb növekedés Spanyolországban (10,5 százalék), Németországban (4 százalék) és Franciaországban (2,9 százalék) volt. A negyedévben éves összevetésben a legnagyobb csökkenést Olaszországban (-1,5 százalék) és Nagy-Britanniában (-12,4 százalék) jegyezték fel, az utóbbi ráadásul a Brexit bizonytalanságai miatt hosszabb távon is rosszul teljesíthet. 

Eladott autók száma az Európai Unióban (2018. március)

Az ACEA adatai szerint a Magyarországon eladott új autók száma 12 ezer 748 volt márciusban, 28,5 százalékkal több a februárinál. Az idei első három hónapban 31 ezer 609 új autót értékesítettek Magyarországon, ami 29,8 százalék növekedés az egy évvel korábbihoz képest. Arányait tekintve ez volt a legnagyobb negyedéves növekedés az Európai Unióban.

A magyar piacon a Suzuki modelljeit adták el a legnagyobb darabszámban, ezekből 4875 darab fogyott összesen. A második és a harmadik helyezett a Ford és a Skoda lett, az előbbiből 3307, míg az utóbbiból 3127 darabot adtak el, míg a 2730 autót eladó Opel most lemaradt a képzeletbeli dobogóról.  
A magyar piacon azonban alapvetően minden fontos márka tudott növekedni. Az extrém, 71,75 százalékos növekedést produkáló Suzuki persze magasan kilóg felfelé a sorból, ám de a Ford 27, a Skoda 36,48 és az Opel 24,66 százalékos növekedéséért is fejsimogatás jár a hazai importőrüknek. 
 

Oszd meg ezt a cikket!