Nagy összeolvadások jöhetnek az autóiparban

A világ autógyárai együttműködnek, vagy a nagyobbak bekebelezik a kisebbeket – nyilatkozta Li Shufu, az egyik legnagyobb kínai autógyártó, a Geely elnöke. 

Li Shufu, a Geely autógyár elnöke a német Frankfurter Allgemenine Zeitung (FAZ) lapnak nyilatkozott az autóipar jövőjéről, és a vállalatok előtt álló kihívásokról. A kínai Geely azután lett különösen érdekes a német sajtó számára, miután bevásárolta magát a német ipar büszkeségébe, a Daimler AG-be, ahol a maga 9,69 százalékos tulajdoni hányadával egy csapásra a vállalat legnagyobb részvényes lett. A kínai autóipari befektető szerint a hagyományos autógyártóknak ideje felébredniük, és megosztaniuk egymással technológiai ismereteiket, mert máskülönben nem lesznek képesek elég bevételt és nyereséget termelni. "Azt, aki nem lép ki a saját világából, fel fogják falni a nagyok" - figyelmeztetett Li Shufu. Szerinte "a jövő nyertesei azok közül kerülnek ki, akik megosztják egymással erősségeiket."

A Geely 9,6 százalékos tulajdonrészt vásárolt a Daimlerben

Li Shufu a fentiek szellemében cselekszik, hiszen a Daimler tulajdonosaként tett már lépéseket az iparági együttműködés elmélyítése felé, például amikor a Mercedes-Benz négy százalékos részesedést szerzett a Geely elektromos járműveibe technológiát fejlesztő BAIC Group egyik vállalkozásában. 

Hogy mit jelent az, amikor a nagy hal megeszi a kis halat, Li Shufu pontosan tudja, hiszen 2010-ben többségi részesedést vásárolt a Volvo Car Group autógyárban, majd 2013-ban az ikonikus londoni taxikat gyártó London Taxi Company-t szerezte meg, ami azóta már elektromos autókat szállít a brit főváros számára. A kínai befektető tavaly a brit Lotus sportkocsi-márkával bővítette gyűjteményét, és a második legnagyobb részvényessé lépett elő a Volvo AB teherautó gyárban is.

Nem csak a kínai cégvezető számít az autóipar további koncentrációjára, nemrég gumiabroncsokat és autóipari alkatrészeket gyártó a Continental vállalat vezérigazgatója is hasonlóan nyilatkozott. Elmondása szerint 2017-ben 200-300 kisebb-nagyobb összeolvadás történt az autóipari beszállítói ágazatban, és ennek még egyáltalán nincs vége. Maga a Continental is részese volt nemrég egy fúziónak, ugyanis a világ második számú gördülőcsapágy-gyártójaként számon tartott Schaeffler-csoport részesedést szerzett a nála háromszor nagyobb Continental vállalatba. Jól látszik tehát, hogy bármilyen nagy is legyen egy cég, nem zárkózhat el az együttműködéstől.

Forrás: 
MTI
 

Oszd meg ezt a cikket!