5,5 milliárd eurót költ Németország az elektromos töltőhálózat infrastruktúrájára

A németek 2024-ig jelentős összeget fordítanak az elektromos átállás szempontjából kritikus fejlesztésre.

5,5 milliárd eurós támogatásról döntött Németország kormánya, melyet az elektromos autók töltésére alkalmas hálózat infrastruktúrájára fordítanak. Az összeget 2024-ig kívánják felhasználni, hogy minél hamarabb megfeleljenek az Európai Unió által kitűzött, károsanyag-kibocsátásra vonatkozó céloknak, számolt be a német autógyártóknak tartott videókonferencián Steffen Seibert, Angela Merkel német kancellár szóvivője.

A németek beruházása összhangban van az Európai Uniós törekvésekkel, ugyanis az év elején bejelentett döntés értelmében az EU 80 milliárd eurót fordít az elektromos töltőhálózat fejlesztésére, melyet az előttünk álló évtizedben terveznek elkölteni.

elektromos autó töltőre csatlakoztatva

Az autóiparban érdekelt vállalatok úgy látják, az elektromos autók elfogadtatása jelenthet megoldást a klímavédelmi célkitűzések elérésére. Az EU tavaly év végén tette közzé legfrissebb „Fenntartható és Intelligens Mobilitási Stratégiáját”. A szervezet célja, hogy 2030-ra 55 százalékkal csökkentse a károsanyag-kibocsátást, 2050-re pedig elérje a teljesen karbonsemleges állapotot. Ezzel egyre növekszik az autógyártókra nehezedő nyomás, a következő évtizedben minden jel szerint az elektromos modellekre kell összpontosítaniuk.

„A kitűzött célokat csak akkor érhetjük el, ha haladéktalanul még szigorúbb szabályokat vezetünk be a fosszilis üzemanyagok használatával kapcsolatban. Az Európai Zöld Megállapodás sikere azon múlik, hogy képesek vagyunk-e fenntarthatóvá tenni a közlekedésünket” - áll az Unió mobilitási stratégiájában.

A német autógyártóknak egyébként is akad tennivalójuk a károsanyag-kibocsátás csökkentésének terén. A Volkswagen több mint 100 millió eurós bírságot kénytelen fizetni azért, mert nem teljesítette a 2020-as normákat. A belső égésű motorok kora a végéhez közelít, a Porsche mindenesetre szintetikus üzemanyag fejlesztésébe kezdett, hogy a hagyományos meghajtású modellek tovább élhessenek.

Oszd meg ezt a cikket!