Beköszöntött a kátyúszezon, ez a teendő, ha kárt okoz az úthiba
Egy nagyobb kátyú akár személyi sérülést is okozhat.
A biztosítótársaságok tapasztalata szerint a kátyúkárok jelentős részéről (60-70 százalékáról) januárban, februárban és márciusban, vagyis az adott év első negyedében szoktak beszámolni az autósok. Az elmúlt időszakban a nagyon nagy hideg elmaradása ellenére is keletkeztek új kátyúk a magyar utakon, figyelmeztetett Lambert Gábor, a MABISZ kommunikációs vezetője.
„A gépkocsiban jellemzően 20 ezer forintos károkat okoznak a kátyúbalesetek, a leggyakoribb ilyen a defekt, illetve a felnisérülések, de elég gyakran előfordul futómű-károsodás is, sőt az országutakon, sztrádákon baleseteket, személyi sérüléseket is okozhat a kátyú” – mondta Lambert Gábor az InfoRádióban.
Ha egy kátyúba hajtva kárt szenved az autó, akkor két dolgot lehet tenni. Ha van kátyúkárra is kiterjedő biztosítás, akkor fel kell venni a kapcsolatot a biztosítóval, de fontos, hogy alaposan dokumentálni kell az okozott kárt. Érdemes tehát az adott biztosítónál tájékozódni, hogy a KGFB-csomagban van-e a kátyúkár szegmens. Amennyiben nincs ilyen jellegű biztosítás, akkor az illetékes önkormányzattal, illetve a Budapest Közúttal vagy a Magyar Közúttal kell felvenni a kapcsolatot, attól függően, hogy lakott területen belül vagy kívül történt az eset.
Lambert hangsúlyozta, hogy minden esetben a lehető legaprólékosabban dokumentálni kell a kárt, fotókat mindenképp csinálni kell, de a helyszínen készült hatósági jegyzőkönyvre, tanúnyilatkozatra is szükség van. Ha úgy van, akkor a kár összegét igazoló javítási számlát is csatolni kell a bejelentéshez.
„Ha rendelkezünk biztosítással, akkor alapvetően a biztosító fizet a végén, ő játssza le a meccset a közútkezelővel. Ha nincs biztosítás, akkor a közútkezelő fizet” – ecsetelte Lambert.