Ezek 2019 legbiztonságosabb autói

Mivel az Euro NCAP elkészítette az idei év első töréstesztjeit, így ideje megnézni, hogy melyek a legjobb ötcsillagos modellek jelenleg a piacon

Ahogy az autógyártás minden területe fejlődik, úgy biztonsági szempontból is egyre jobbak az új modellek. Az Euro NCAP (Új Autók Értékelési Programja) bázisán minden évben különböző típusokat vesznek górcső alá ütközésbiztonsági szempontból, most pedig összegyűjtöttem, hogy az elmúlt öt évben mely modellek kapták a legmagasabb pontszámokat. Egyelőre 2019-ben három járművet teszteltek: a Honda CR-V és a Mercedes G-osztály mellett a Seat Tarraco tesztjét végezték el. Mindhárom modell maximális, ötcsillagos minősítést ért el, melyek közül a Volkswagen-konszern hobbiterepjárója érte el a legjobb pontszámot.

Az EU döntése alapján intelligens sebességhatárolóval kell felszerelni az új autókat a gyártóknak, mellyel tovább növelték a kötelező biztonsági kiegészítők listáját. Amint az korábban kiderült, az Európai Parlament bejelentette, hogy szavazni fognak arról, milyen biztonsági rendszereket tesznek kötelezővé a közeljövőben minden forgalomba hozott új modellnél. Többek közt a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, valamint a fáradtság- és tolatásfigyelő is szériafelszereltség kell legyen, amennyiben megszavazzák a javaslatot. Jöjjön tehát, hogy az elmúlt években mely modellek volt a legbiztonságosabbak.

2019 – Seat Tarraco

Ebben az évben márciusig bezárólag egyelőre csak három jármű esett át az NCAP töréstesztjén, melyek közül a Seat Tarraco kapta a legjobb osztályzatot. A felnőtt utasok védelmére 97 százalékot, a gyerekekére 84-et, a gyalogosok védelmére és a biztonsági berendezésekre pedig egyaránt 79 százalékot kapott. Az Arona és az Ateca fölé pozícionált Tarraco a Seat legnagyobb SUV-ja, mely jól bizonyította biztonságosságát.

2019-es Seat Tarraco elölről

2018 – Mercedes A-osztály

Tavaly nem más volt a befutó a töréstesztnek alávetett modellek közt, mint a Mercedes kompakt modellje, az A-osztály. Ebben a modellben is alapáras a sávtartó, a vészfékező asszisztens és a sebességhatároló, mely az ötcsillagos minősítéshez ma már elengedhetetlen. Az oldallégzsákok közül viszont csak a fejlégzsák alapáras tétel, a többit felárért kérhetik bele a vásárlók. Az A-osztály a felnőttvédelemre 96 százalékot, gyerekbiztonságra 91-et, a gyalogosok védelmére pedig 92 százalékot kapott. A biztonsági berendezések terén a legtöbb modellhez hasonlóan a Mercedes modellje sem ért el 80 százalék feletti teljesítményt, hiszen erre a kategóriára 75 százalékos minősítést kapott az A-osztály.

2018-as Mercedes A-osztály elölről

2017 – Volvo XC60

Régi jó híre van a svéd márkának a biztonság terén, nem véletlenül érte el az XC60 a legjobb törésteszteredményt 2017-ben. Természetesen a Volvo is rengeteg biztonsági felszerelést kínál alapáron járműveihez, az viszont érdekes, hogy az utasülés isofix-kompatibilitása feláras tétel. Az XC60 a korábban már ismertetett négy biztonsági kategóriában a következő eredményeket érte el: felnőttvédelem 98%, gyermekbiztonság 87%, gyalogosvédelem 76% és a biztonsági berendezések pedig 95%.

2018-as Volvo XC60 elölről

2016 – Toyota Prius és Mercedes E-osztály

Ugyan 2016-ban a Prius érte el a legjobb eredményt, ám mivel azóta már egy új generációja fut ennek a modellnek, így ezt már csak használtan lehet megvásárolni. A friss japán hibrid töréstesztje viszont még nem készült el, így most a 2016-os év második helyezettjéről lesz szó, a Mercedes E-osztályról. A felnőttek védelmére a Mercedes modellje 95 százalékot kapott, míg a további három kategóriában 90, 77 és 62 százalékos minősítést ért el. A felsőkategóriás E-osztály következő generációja egyébként 2023 magasságában várható.

2016-os Mercedes E-osztály elölről

2015 – Volvo XC90

A Volvo legnagyobb SUV-ja hamarosan megújul, hiszen a következő széria 2021-ben kerül a piacra a hírek szerint. A 2015-ös törésteszten kimagasló teljesítményt nyújtott a biztonsági berendezések tekintetében, hiszen 100 százalékos minősítést ért el. A felnőttek védelmére továbbá 97 százalékot, a gyerekekére 87-et, a gyalogosokéra pedig 72 százalékot kapott.

2015-ös Volvo XC90 elölről

Oszd meg ezt a cikket!