Köszönetnyilvánítás az Igazságügyi Minisztérium részéről
Többszöri egyeztetés és személyes találkozó után meglepetésünkre az alábbi levelet kaptuk Dr. Pilz Tamás Miniszteri Biztostól az év végén.
A tavalyi évben májusban személyesen is meglátogattuk a Miniszerelnöki Hivatalt, azon belül is pontosabban dr. Pilz Tamás Miniszteri Biztost és kollégáit azokkal a javaslatainkkal, melyek elősegítik a hazai gépjármű-kereskedelni forgalomban is egyre nagyobb szerepet betöltő dereguláció mértékenek csökkentését. Amit akkor vittünk és a későbbiek során többször is egyeztettünk azok az alábbiak:
Ennyi lesz 2024-ben a KGFB fedezetlenségi díj
Közzétette a MABISZ a jövő évi díjakat, amiket azokra szabnak ki, akik elfelejtik befizetni a kötelező felelősségbiztosítást.
Beszakadt az újautó-piac a harmadik negyedévben, ennél már csak az év vége lesz rosszabb
Visszaesés tapasztalható a magyar autópiacon, az előrejelzések szerint az év vége még rosszabb lehet.
Egy tanulmányból kiderül, melyik BMW-k veszítenek leginkább az értékükből használt autóként
Statisztikákon látszik, hogy melyik BMW modellek tartják jobban, és melyek kevésbé az árukat, miután kigurulnak a szalonból.
A második negyedévben megint visszazuhant a magyar újautó-piac
2023 jól indult az újautó-piac tekintetében, azonban a tavasz nem jó szelet hozott. Mutatjuk a számokat!
Kiderült, mit vesznek figyelembe a magyarok használt autó vásárlása során
Az autóvásárlási szokások Európa-szerte eltérőek, mivel az egyes országokban különbözőek az emberek elvárásai és a vásárlóerő.
Videó rejtett hibákról a Magyarország Ügyészsége weboldalán
Új videó, mire érdemes oldafigyelni!
2023.04.03-én megjelent egy videó a Magyarország Ügyészsége weboldalán, mely már ismert tényeket, kissé más aspektusban mutat be. Javaslom minden szakmabeli figyelmébe, érdemes rászánni az 1 percet.
A videót idekattintva megtekintheti az Ügyészség weboldalán.
Látogatás a Miniszterelnöki Kabinetirodában
A tegnapi napon lehetőségünk volt a korábban írásban megadott kérdéseinket és javaslatainkat személyesen is leegyeztetni a Miniszterelnöki Kabinetirodában dr. Pilz Tamás miniszteri biztos úrral és kollégájával.
A küldöttségünk Fojt Attila elnökből, Anderkó Ottó alelnökből és jómagamból állt. A megbeszélésre egy órát kaptunk, melyet véleményem szerint egy jó és eredményes beszélgetés keretein belül ki is használtunk. Amiben egyeztetés folyt és fő témája a talákozónak alapvetően a digitalizáció, az adminisztratív terhek csökkentése a szektorban és a dereguláció volt.
Az EU-s országok egy csoportja a kibocsátási normák enyhítéséért küzd
Több ország is tárgyalni kezdett annak érdekében, hogy az új normák teljesíthetőek legyenek, de szóba került a 2035-ös belső égésű motorral szerelt autókra vonatkozó tiltás is.
Oldalak
KÖZLEMÉNY a kilométerórák és a közvélemény manipulációjáról
Forrás:
Az MGOE mint a magyarországi legális használt autókereskedő vállalkozások hazai érdekképviselete az alábbi közleménnyel kíván reagálni az elmúlt időszakban a sajtóban megjelent félreérthető, félrevezető nyilatkozatokra:
Sajtóközlemény
Forrás:
A Magyar Gépjármû-kereskedõk Országos Egyesületének elnöksége az egyes gazdasági tárgyú törvények módosításáról szóló törvény (regisztrációs adó táblázatát érintõ) módosító javaslata kapcsán az alábbi közlemény kiadásáról döntött.
Gépjárműkereskedők a szigorodó hitelfeltételekről!
Forrás:
Egyesületünk elnöksége a hitelintézetekrõl szóló 361/2009 számú 2009 decemberében meghozott kormányrendelet kapcsán az alábbi közlemény kiadásáról határozott. A használtautók kereskedelmét jelentõsen befolyásoló hiteltermékek szabályozásának szigorításának alapvetõ céljaival egyetértünk de annak a márciustól életbe lépõ egyes részeivel nem. Úgy gondoljuk a mostani, a hitelfelvételt érintõ szigorítás jelentõsen elkésett és annak szigora túlzó, nem a kialakult válsághelyzet megoldását kínálja, hanem mélyíti az ágazatban tapasztalható recessziót.
Tiltakozunk az április 1-jétől bevezetendő regisztrációs adó egyedi megállapításának körülményei miatt! – közlemény
Forrás:
Budapest, 2008. április 1., kedd (OS) - TILTAKOZUNK az április 1-jétõl bevezetendõ regisztrációs adó egyedi megállapításának körülményei miatt! Tesszük ezt azért, mert ez a módszer paródiája az állampolgárok joggyakorlása érvényesítésének! A bevezetés módja élesen ellenkezik az Európai Unió gyakorlatával, valamint annak SEC/2007/169-es számú egyértelmû értelmezõ közleményével.
Regisztrációs adó visszaigénylés
Az Európai Bíróság 2006. október 5.i ítélete arra kötelezte a magyar kormányt, hogy a 2004. május 1. és 2005. december 31. között hazánkba importált és regisztrált használt-gépkocsik után megfizetett regisztrációs adó egy részét az érintetteknek visszafizesse.
A PM az alábbi törvényjavaslatot terjesztette a parlament elé a visszafizetés módjáról. Ez alapján a visszaigénylésre 2007. február elsejétõl kezdõdõen 180 napig lesz lehetõsége az érintetteknek.
Regisztrációs adó visszaigénylés 2.
Forrás:
Az Országgyûlés 2006. december 18-i ülésén megszavazta A regisztrációs adó részleges visszatérítésérõl szóló törvényt, amely a jogszabályi keretet biztosítja a 2004. május 1. és 2005. december 31. között a használt gépkocsik importja után befizetett regisztrációs adó egy részének visszatérítésérõl. A visszatérítés 2007. február 15-tõl igényelhetõ.
Közlemény: gépjármű értéke alapján adózás
Forrás:
Egyesületünket levélben tájékoztatta az Európai Unió Adó- és Vámügyi Bizottsága a Magyar Kormánynak a regisztrációs adó témakörében júliusban átadott újabb figyelmeztető levele tartalmáról:
Közlemény a regisztrációs adó első negyedéves alakulásáról és a használt autó import visszaesésének hatásáról az autópiacon
Forrás:
Az elmúlt héten (2006. április) több újságban jelent meg, hogy a regisztrációs adó átalakítása, emelése sikeres volt, és emiatt jelentõsen növekedett az ebbõl származó adóbevétel az elmúlt évhez képest.
Az autópiaci változások 2004–2006 között
Forrás:
A jelenlegi helyzet, és annak kialakulása:A regisztrációs adó 2004. évi bevezetésével az autókereskedelemmel foglalkozó kis és közepes vállalkozások folyamatos piacvesztése következett be. Mindjárt az elején le kell szögeznünk, hogy nem az új adónem következtében, hanem a bevezetése körüli visszásságok miatt. Az új adónem folyamatosan az új gépkocsikat értékesítõknek, azaz a piacon lévõ nagyvállalkozóknak kedvezett és kedvez.
Távolodva Európától...
Forrás:
A 2006-os költségvetés részeként megszavazták a kormánypártok idén is a regisztrációs adó újabb módosításait. A 3 "hagyományos" oldal (az új- és a használt autós érdekvédelmi szervezetek, valamint a tervezetet szeptemberben beterjesztõ magyar kormány képviselõi) mellett idén a törvényalkotási folyamat kellõs közepén ringbe szállt az EU kormánya is október 14-én.
Megszűnik a használtautó import? Tovább drágul a használt?
Forrás:
Ma délután lesz a zárószavazás a Parlamentben a jövõ évi adótörvényekrõl. Mint ismeretes, a regisztrációs adó csupán két éve létezõ adónem, de már rengeteg vita és botrány forrása volt. Tüntetés a Parlament elõtt, Petíció átadása, és legutóbb egy Uniós intõ Brüsszelbõl. Ez utóbbi oka az, hogy a magyar törvényhozók két éve folyamatosan és szándékosan megsértik az Uniós jogot.
NYÍLT LEVÉL - Tisztelt Parlamenti Képviselők
Forrás:
A parlament elõtt lévõ, a személygépkocsikat érintõ regisztrációs adó törvénnyel kapcsolatban az alábbi kérdések merülnek fel:
Közlemény: állásfoglalás - a regisztrációs adóról
Forrás:
A regisztrációs adó módosítása kapcsán úgy gondoljuk újra fel kell hívnunk a közvélemény és a döntéshozók figyelmét, hiszen az elmúlt hetekben téves információk alapján, hibás döntések születtek. Röviden az alábbi pontokban kifogásoljuk a jelenlegi helyzetet:
Közlemény: állásfoglalás
Forrás:
Egyesületünk, a Magyar Gépjármû-kereskedõk Országos Egyesülete támogatja az értékarányos regisztrációs adó bevezetését Magyarországon, egyetértünk a Pénzügyminisztérium kabinetfõnökének október 14-én elhangzott bejelentésével, amely a használtautóknál is érvényesíteni kívánja az idevonatkozó Európai Uniós szabályokat.