Így működik a német Auto1 üzleti modellje

Az európai használtautó-tranzakciók többsége magánszemélyek között zajlik, de a vállalkozások folyamatosan dolgoznak azon, miként húzhatnának ebből hasznot. 

 

A használtautó-piacon a tranzakciók többsége magánszemélyek között történik, akik egyre inkább az online hirdetési oldalakon találnak egymásra. Az autókereskedők is próbálják természetesen megtalálni ezen a piacon a számításukat, ennek egyik lehetséges módja az Auto1 cég üzleti modellje, ami eddig nagyon sikeresnek bizonyult. A 2012-ben alakult cég jelenleg 30 országban van jelen, 40 ezer ellenőrzött autót kínálnak, adatbázisukba pedig napi 3 ezer új jármű kerül be. 2017-ben összesen 420 ezer autót értékesítettek, ami 40 százalékkal múlja felül az egy évvel korábbit. A tavalyi bevételükről egyelőre nincs információ, de ha hasonló ütemben nőtt, mint az értékesített autók száma, akkor bőven 2 milliárd euró (620 milliárd forint) fölött lehet.  

Üzleti modelljük alapja a professzionális online felvásárlási és az értékesítési csatorna, a folyamatos 0-24 órás rendelkezésre állás és a gyorsaság. A modell két fontos lábon áll: egyrészt felvásárolják vállalatok, flottakezelők és lízing cégek autóit (B2B), valamint magánszemélyektől is vásárolnak (C2B). A B2B megoldás egyelőre csak a német piacon működik, de dolgoznak azon, hogy ez másutt is működjön. 

Az Auto1 felvásárolja az autókölcsönzők és lízingcégek flottáját

A rendszer alapja az Auto1 saját online felülete, ezen keresztül kommunikálnak a lízingcégekkel és a flottakezelőkkel, akik egy előre megtervezett ütemezés szerint cserélik járműveiket. Számukra azért előnyös együttműködni az Auto1-gyel, mert ezen a felületen azonnal ajánlatot kapnak a felkínált autókra, a fizetés 72 órán belül megtörténik, a kocsit pedig 3 napon belül el is szállítják. Vagyis gyors és nagyon kényelmes a szolgáltatás a cégek számára. A megvásárolt használt kocsik először az Auto1 logisztikai központjába kerülnek, ahol átvizsgálják, és ha szükséges javítják azokat, ezt követően kerülhetnek fel az aukciós weboldalra. 

A magánszemélyek esetében valamelyest más a helyzet, itt az eladók egy hozzávetőleges értékbecslést kapnak csak online, a vételi ajánlat az átvizsgálást követően érkezik. Amennyiben az eladó ezt elfogadja, akkor az autót már el sem kell vinnie, a vételárat pedig azonnal kifizetik a részére. 
A vevők nem csak a weboldalon, hanem mobil alkalmazáson keresztül is kereshetnek a rendszerben, illetve értesítéseket kérhetnek arról, ha a megadott paramétereknek megfelelő új utó kerül fel oda.

A német vállalat ambíciói meglehetősen nagyok, 2021-től évente 2 millió használt autót terveznek értékesíteni, ami akár össze is jöhet, hiszen a 2016-os 300 ezerről 2017-re 420 ezerre sikerült feltornázniuk az értékesítési volument. 

Forrás:
Autószektor

Oszd meg ezt a cikket!