Így teljesített augusztusban az új- és importautó-piac

Ismét megtorpant az értékesítés a koronavírusnak köszönhetően.

Augusztusban 30 százalékkal esett vissza az új személyautók forgalomba helyezése, míg a külföldről behozott, használt személyautók esetében 14,4 százalékos csökkenést lehetett tapasztalni az előző év azonos időszakához képest. Az idei esztendő nyolcadik hónapjában 10 924 új és 9725 használt, import gépkocsit helyeztek forgalomba – derül ki a DataHouse legfrissebb adataiból.

Míg a tavalyi évben, januártól augusztus végéig 105 451 új autót helyeztek forgalomba, addig idén ez a szám mindössze 78 649, ami 25 százalékos csökkenést jelent. Az idei mélypontot az április és május jelentette. Akkor a koronavírus-járvány miatti válságintézkedéseknek és gyárbezárásoknak köszönhetően 50 százalékot is meghaladó zuhanást regisztráltak.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete az év elején még 155 000 új gépkocsi forgalomba helyezését valószínűsítette 2020-ra vonatkozóan. A koronavírus-járvány kirobbanását követően áprilisban módosították az előrejelzésüket, és már csak 118 000 új autó értékesítését prognosztizálják az idei évben.

Új Volkswagenek értékesítésre várva

A szakértők szerint az augusztusi visszaesés elsődleges oka, hogy az autópiacokat továbbra is visszafogja a koronavírus miatti egyre növekvő bizonytalanság.

Az import használtautók területén a júniusi (10 828) és júliusi (12 196) fellendülést követően ismét 10 ezer alá esett az értékesített járművek volumene.

Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója elmondta, a szeptember elsejével életbe léptetett határzár jelentősen megnehezíti a magánimportot, amely jelentős hányadát alkotja a teljes használtautó-importnak. A havi forgalom ennek ellenére jó eséllyel még az áprilisban mért 7590-es mélypont felett marad, mivel ezúttal valószínűleg nem vezetnek be olyan szigorú intézkedéseket, amik tavasszal a használtautó-kereskedések felét hosszú hetekig zárva tartották.

Ami a márkákat illeti, augusztusban ismét az új Suzukikból fogyott a legtöbb (1468). A legmagyarabb japán autó mögött a Ford (1192), a Toyota (969), a Dacia (969), a Skoda (798), a Volkswagen (715), a Kia (568), az Opel (516), a Renault (454) és a Mercedes (430) végzett az első tízben.

Éves szinten azonban továbbra is a Toyota vezet az értékesítési versenyben, 7929 eladott autóval. A képzeletbeli dobogóra a Suzuki (7631) és a Dacia (6762) fért még fel.

 

Forrás:

DataHouse

Oszd meg ezt a cikket!