Itt a fagy! A nagy téligumi-teszt alapján ezek lettek idén a legjobb abroncsok

Az idei év során 25+1 gumiabroncsot vizsgáltak meg, hogy a vezetőknek a lehető legkönnyebb dolguk lehessen a téli gumi szett vásárlásakor

Immáron hetedik alkalommal került megrendezésre az Autónavigátor.hu és a Nonstopgumi.hu téligumi-tesztje a Hungaroringen. A górcső alá vetett abroncsok 205/55 R16-os méretben vetekedtek a mogyoródi versenypályán, ezek között 16 új, egy használt téli, egy használt nyári, valamint 6 négyévszakos szerepelt. A +1 gumi egy újrafutózott abroncs volt, vagyis egy elkopott gumi futófelületét kicserélték. A mezőnyben a prémium és középkategóriás abroncsok mellett az olcsóbb árkategóriába sorolható gumik egyaránt szerepeltek.

Skoda Octavia téligumi teszt

A méréseket egyaránt száraz és nedves aszfalton, valamint a jeges utakra emlékeztető nedves műgyantán végezték, tizedméteres pontosságú GPS-alapú műszerekkel.

A végleges eredmények az alábbiak lettek:

2018-as téligumi-teszt eredmények

„Az eredményekből egyértelműen kiderül, hogy az öreg télivel és az újabb nyári gumival is esélytelen a jégen megállás. Mivel már néhány fokkal hidegebb idő is jelentősen rontja a nyári és a négyévszakos abroncsok képességeit, semmiképp sem érdemes halogatni a téli gumira váltást. Összegezve a tanulságokat kijelenthetjük, hogy nem ajánlott sem a nyári, illetve az 5 évnél idősebb téli gumi sem, de jeges úton a négyévszakosok is elhasalnak, itt kizárólag jó állapotú téli gumival van esélyünk” – Katona Mátyás, a Használtautó.hu autós magazinjának főszerkesztője nyilatkozott a végeredmény kapcsán.

A fékutakat egyébként aszfalton 60, míg műgyantán 40 km/h-ról nézik. Előbbi esetében jellemzően nagyobb fékutat kapunk, ahol egyben erősödik az abroncsok közti különbség is. A jeges utat képviselő nedves műgyantán már csupán a valódi téli abroncsok tudtak jó eredményt elérni, ezek mindegyike 20,9-29,7 méter közti fékutat adott 40 km/h-ról.

Skoda Octavia téligumi-teszten a Hungaroringen

A műgyantás teszten a mezőny legrosszabb eredményét a 10 éves, tehát már életkora alapján is cserére érett nyári gumi adta, azzal átlagosan 82,4 méteres fékút valósult meg, ez csaknem négyszerese az ebben a versenyszámban adódott legjobb eredménynek! A műgyantás talajon a négyévszakos gumi, a futózott, a koros téli, valamint a két nyári abroncs alól is kicsúszott a talaj.

Konklúzióként tehát érdemes levonni azt, hogy valóban nem mindegy, milyen minőség mellett dönt az ember, továbbá nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy egy jól megválasztott téli gumi akár életeket menthet!

Oszd meg ezt a cikket!