Naponta 55 000 autót vonhat majd ki a belvárosból az új Duna-híd

Az Üllői út forgalma pedig 6000 autóval csökkenhet a jövőben.

Február végén eldőlt, hogy Budapesten megépülhet az új Duna-híd (Galvani híd) a Galvani utcánál. Az új híd az elsődleges becslések szerint naponta akár 55 ezer autóval is csökkenteni tudja majd a belvárosi autóforgalmat.

Február 27-én a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának aznapi ülésén derült ki, hogy az új Duna-híddal kapcsolatos kormányzati terveket a budapesti városvezetés is támogatja. Az új híd a Rákóczi hídtól délre, Újbudán épülhet meg, az átadása után közvetlen összeköttetést biztosít majd Dél-Buda, Csepel és Dél-Pest között.

Galvani-híd

Az új Duna-híd jelentősen csökkentheti a belső kerületek forgalmát, az előzetes modellezések előrejelzése szerint a híd napi 55 ezer autót szívhat ki a belvárosi autóforgalomból, az Üllői út forgalma pedig akár 6000 autóval csökkenhet a jövőben.

A híd tervein a rotterdami Erasmus-hidat is jegyző UNStudio és a BuroHappold Engineering dolgozik közösen. Az Újbudát és Csepelt összekötő hidat 2028 és 2033 között építhetik meg, és kötöttpályás közlekedéssel (villamossal) együtt 2×3 sávos lesz. A kormány 4,1 milliárd forintot költhet az új híd engedélyezési tervdokumentációjának elkészítésére.

Oszd meg ezt a cikket!