A német autópálya bizonyos szakaszairól is kitiltják a régi dízeleket

A németországi törvényhozók komolyan veszik a környezetszennyező járművek visszaszorítását, most újabb korlátozásokat vezettek be

Ahogy korábban Mainzban, Stuttgartban, Aachenben, Frankfurtban és Berlinben már hoztak dízeleket korlátozó szabályozásokat (utóbbi kettő nem csak az Euro 4-es, hanem az Euro 5-ös típusokat is kitiltja bizonyos útszakaszokról), most újabb két városban született hasonló döntés. A 2019-es év nyarától Essen és Gelsenkirchen központjának bizonyos részein sem lehet majd dízeleket használni.

német autópálya

A szabályozás ráadásul nem csak a belső területekre vonatkozik, hanem a városok határában húzódó A40-es autópálya bizonyos szakaszaira is. Ez utóbbi azért is tűnik drasztikus megoldásnak, mert amíg a belvárosi területeket el lehet kerülni különböző módokon, addig a városok közt ingázóknak nem nagyon van más választási lehetősége az A40-es autópályán kívül. Így a két város közti közlekedés jóval komplikáltabb lehet a munkába járóknak.

A döntést a helyi bíróság mondta ki, melyet Észak-Rajna-Vesztfália környezetvédelmi minisztériuma szeretne megfellebbezni. A határozat komoly fejtörést okozhat az autósok egy részének, így a jövő júliusban bevezetni kívánt rendszert megpróbálják egy kicsit enyhíteni.

német autópálya Essennél

A dízelbotrány miatt egyre érdekesebb helyzetbe kerülő Volkswagen-csoport ezzel egyidőben bejelentette, hogy fennállásának legnagyobb átszervezésére készül. Az elkövetkezendő öt évben 44 milliárd eurót (14 300 milliárd forint) terveznek az elektromobilitásra, az önvezető technológiákra, az egyes mobilitási szolgáltatásokra és a gyártási technológia fejlesztésére költeni.

A modernizálásra szánt keret legnagyobb hányadát az elektromos autók fejlesztésére fordítják, ez a terület 30 milliárd eurót (9 600 milliárd forint) kap majd. A 2020-as év végéig 15 elektromos modellt terveznek bemutatni Európában, 2025-ig pedig 50 ilyen típust vezetnének be. Átszerveznek három németországi üzemet, Zwickau, Hannover és Emden városában. Ez utóbbiban gyártanak majd egy olcsón elérhető, 20 ezer eurónál (6,4 millió forint) is alacsonyabb árú elektromos modellt. A zwickaui gyár is komoly fejlesztési terület lesz, átépítik az üzemet, továbbá az ott dolgozókat is átképzik az új munkafolyamatok ellátására.

Volkswagen-konszern logók

A Passat gyártását áthelyezik Emdenből a csehországi Kvasinyba, ahol a Skoda Superb és Kodiaq modellekkel együtt szerelik majd össze a Volkswagen zászlóshajóját. A Skoda Karoq és a Seat Ateca gyártása egy kelet-európai üzembe kerül át, melyhez még keresik a megfelelő területet. Áttérnek az elektromos modellek gyártására továbbá Sanghaiban és Fosanban is, továbbá három új üzemet építenek fel az ázsiai régióban. A kínai piacon egy új márkát is bevezetnek Sol néven, melyre csak 2019-ben 4 milliárd eurót (1 200 milliárd forint) fordítanak.

A költségek csökkentésének érdekében a Forddal szeretnének együttműködni, amellyel kapcsolatban már meg is kezdődtek a tárgyalások, melyek a Volkswagen szerint jól haladnak. Ez a megállapodás az amerikai gyártóval a könnyű haszonjárművek fejlesztéséről és gyártásáról szól majd, továbbá azt is bejelentette a német autógyártó, hogy Amerikában is építenek egy új üzemet, melynek helyszínét még nem jelölték ki.

Oszd meg ezt a cikket!