Németországban a VW Golf, itthon a Vitara a legkelendőbb

A Suzuki Vitara évek óta letaszíthatatlan az eladási toplista első helyéről Magyarországon.

A világ autógyártói folyamatosan versengenek egymással a fogyasztók kegyeiért. Ugyanakkor minden országban más-más szempontok szerint választanak maguknak járművet az emberek: akad, ahol kimondottan a kis méret, máshol a praktikum számít, van, ahol lóerők száma a döntő tényező, esetleg az, hogy képes-e a kocsi megküzdeni a mostoha terepviszonyokkal.

Az eladási statisztikák alapján a világ legnépszerűbb autómárkájának egyértelműen a Toyota számít. A Budget Direct Car Insurance adataiból kiderül, hogy a biztosítási cég által vizsgált 104 országból 41-ben végzett a japán gyártó valamelyik modellje az értékesítési toplista élén 2019-ben – a COVID-19 koronavírus-járvány kitörését megelőző utolsó esztendőben.

A Toyota autói közül a Hilux bizonyult a legnépszerűbbnek. A japán pickup 16 országban, többek között Argentínában, Ausztráliában, a Dél-Afrikai Köztársaságban, Peruban és Thaiföldön sem talált legyőzőre. Főként Európában figyelhető meg, hogy az is döntő tényező lehet a választásban, hogy egy helyi gyártó modelljéről van-e szó. Magyarországon – gyakorlatilag a negyedik generáció 2015-ös megjelenése óta – a Suzuki Vitara vezeti az eladási listákat. Igaz, a hazai vásárlási szokásokat ismerve minden bizonnyal nem pusztán az esztergomi gyártásnak, de a Vitara kedvező árának is nagyban köszönhető a japán crossover sikere.

a legnépszerűbb modellek megjelölése a világ térképénA térkép kinagyításához kattints ide!

A magyarországi eladási adatok tekintetében a Vitarát a márkatárs SX4 S-Cross, a Dacia Duster, a Fiat 500, valamint a Škoda Octavia követi. Ami a legnépszerűbb gyártók rangsorát illeti, itt is a Suzuki áll az élen. Mögötte a Toyota, a Ford, a Kia és a Škoda következik.

Magyarországon kívül egyetlen másik ország van csupán, ahol ugyancsak a Suzuki egyik modellje végzett a toplista élén: Srí Lankán a Suzuki Alto bizonyult a legkelendőbbnek.

Ami a szomszédainkat illeti, Ausztriában, Horvátországban, Szerbiában és Szlovákiában a Škoda Octavia, Ukrajnában a Kia Sportage, Romániában a Dacia Logan, míg Szlovéniában a Renault Clio a legnépszerűbb.

A koronavírus-járvány többek között a magyarországi autóvásárlási szokásokat is alaposan megváltoztatta. A tömegközlekedéssel szemben sokkal inkább előtérbe került az egyéni közlekedés alternatív lehetőségei, és rengetegen cserélték a buszbérletet olcsó használt autóra, kifejezetten a kicsi, városi modelleket preferálva. Ugyanakkor a környezetvédelmi szempontoknak, a különféle vásárlást ösztönző kedvezményeknek, illetve a töltési infrastruktúra fejlődésének köszönhetően pedig egyre több vásárló dönt a hibrid vagy tisztán elektromos modellek mellett.

 

Pénzcentrum

Oszd meg ezt a cikket!