Tiltakozunk az április 1-jétől bevezetendő regisztrációs adó egyedi megállapításának körülményei miatt! – közlemény

Forrás:

Budapest, 2008. április 1., kedd (OS) - TILTAKOZUNK az április 1-jétõl bevezetendõ regisztrációs adó egyedi megállapításának körülményei miatt! Tesszük ezt azért, mert ez a módszer paródiája az állampolgárok joggyakorlása érvényesítésének! A bevezetés módja élesen ellenkezik az Európai Unió gyakorlatával, valamint annak SEC/2007/169-es számú egyértelmû értelmezõ közleményével.

TILTAKOZUNK az április 1-jétõl bevezetendõ regisztrációs adó egyedi megállapításának körülményei miatt! Tesszük ezt azért, mert ez a módszer paródiája az állampolgárok joggyakorlása érvényesítésének! A bevezetés módja élesen ellenkezik az Európai Unió gyakorlatával, valamint annak SEC/2007/169-es számú egyértelmû értelmezõ közleményével. Ennek az lesz az eredménye, hogy Brüsszel továbbra sem fogja megszüntetni a 2005. 10. 14.-én kezdett kötelezettség-szegési eljárását! Ugyanakkor rendkívül hátrányosan érinti az érintett vállalkozásokat és állampolgárokat!

1. Az Európai Bizottság 2007. 02. 14.-én kelt értelmezõ közleményének 3.4./m. pontja kimondja, hogy a tagállamokból érkezõ gépjármûveket érintõ mûszaki vizsgálat legyen könnyen alkalmazható, és ésszerû határidõn belül lezárható.
A tagállamok közötti kereskedelmet akadályozhatja, ha az importált jármûvek mûszaki vizsgálatát kizárólag bizonyos, és külön meghatározott ellenõrzõ állomások végezhetik.
Ezzel szemben a Magyar Kormány ezt a vizsgálatot kizárólag EGY helyen, a Nemzeti Közlekedési Hatóság országosan több mint 30 (import autók vizsgálatára évek óta alkalmas) vizsgáló állomása közül EGYBEN (!) kívánja lehetõvé tenni az egész országban! Ráadásul ez az EGY helyszín az ország egyik legszélsõbb pontja, Békéscsaba! Az a terület, ami legmesszebb van az országba legtöbbet importáló központi és nyugati régióitól! Jól látható hogy az érintett állampolgárok, vállalkozások egy speciális, diszkrimináló ügyintézési procedúrára kényszerülnek!
Ez az intézkedés tehát minden, csak nem az, amit a magyar polgár és az EU elvár e téren, azaz az EU értelmezõ közleményének idézett részével összevetve
- NEM könnyen alkalmazható , hiszen gyakorlatilag 45 napos ügyintézési idõvel számolhatunk,

- NEM ésszerû , hiszen az ország egyik sarkába helyezi a vizsgálat 1 szem helyszínét,

- ELLENBEN kizárólagos és külön meghatározott állomást jelöl ki, amit kifejezetten tilt az EU értelmezõ közleménye!

2. A rendelet helytelen módon az egyedi vizsgálatot érvényes mûszaki adatlap, azaz lényegében érvényes mûszaki vizsga letételéhez köti, holott ez a forgalomba helyezésnek egy késõbbi külön feltétele.

3. Érthetetlen, hogy egy hatósági bevizsgálás hogyan kerülhet 45. 000 Ft-ba, amikor a technológiai tervezet 2.5 órában határozza meg a vizsgálat idejét, s az Európai Unió is az ilyen típusú vizsgálatokért kiszabható összeget 100 eurónál kevesebbre ajánlja a tagállamoknak.

Fojt Attila
elnök
Magyar Gépjármû-kereskedõk Országos Egyesülete
www.mgoe.hu

Kiadó: Magyar Gépjármû-kereskedõk Országos Egyesülete

Oszd meg ezt a cikket!