Újabb autóipari együttműködés

Sok más márka példáját követve, a két japán márka is szövetségre lép az önvezető technológiák fejlesztésének nehézségei miatt.

Manapság már szinte nem is számít hírnek, ha két (vagy több) autóipari óriás együttműködést jelent be, ugyanis sorra kötnek szövetséget a különböző márkák. Gondolj csak a nem régen kialakult Audi-BMW-Mercedes szövetségre vagy a korábban felröppent Fiat-Renault házasságról szóló hírre. Azon már lehet senki meg sem lepődött, hogy felvetődött annak lehetősége, hogy a Volkswagen Tesla részvényeket vásárol.

Toyota Suzuki emblémák

A legfrissebb bejelentés a Toyota és a Suzuki háza tájáról érkezett, mely szerint kölcsönösen részvényeket vásárolnának egymásban. A Toyota 96 milliárd yen, azaz 270 milliárd Ft értékben, míg a Suzuki ennek a feléért vásárolja be magát. Az ok – mint más gyártók esetében is – a fejlesztési költségek és a know-how megosztása az önvezető technológiák és az elektromos autók fejlesztésének területén.

Ez újabb példája annak, hogy az autózás jövőjének tekintett technológiák sokkal nagyobb falat minden autógyártó számára, mint azt korábban gondolták és segítség nélkül nem lennének piacképesek. A szakmai tapasztalatok és az erőforrások megosztása létszükség minden szereplő számára, e nélkül nagyon lemaradnának a kiélezett versenyben.

A két japán cég nem most kooperál először, a Toyota már korábban is a Suzuki rendelkezésére bocsátotta a hibrid-rendszereit, hogy elsősorban Indiában azokkal szerelve értékesíthesse gépjárműveit. A Toyota ezért cserébe pedig saját emblémával dobott piacra ugyanazon a piacon kettő, a Suzuki által fejlesztett modellt.

önvezető Lexus LS

A mostani együttműködés az önvezető járművek továbbfejlesztésére irányul. Ugyan a Toyota már egy ideje kísérletezik ezzel a technológiával Lexus LS luxusautókban, de úgy néz ki, segítségre van szükségük, hogy eleget tegyenek vállalásuknak, mely szerint a 2020-as nyári olimpián, amit Tokióban tartanak, már egy flottányi önvezető autójuk legyen az utakon.

Oszd meg ezt a cikket!