A Volvo a legmegbízhatatlanabb autó?

Idén is elkészítette autóminőségi rangsorát az amerikai Consumer Reports, a listában pedig meghökkentő eredmények szerepelnek

A szervezet megbízhatósági felmérésén a megkérdezetteknek az elmúlt 12 hónapban tapasztalt, súlyosnak mondható hibákról kellett beszámolniuk, mely hibákat végül 17 kategóriába sorolták. Ezek a járművek minden fődarabját lefedik, legyen szó a hajtásláncról, a fényezés minőségéről, a fékekről vagy akár a fedélzeti elektronikáról. Az információkat egy adatbázisban gyűjtik, melyek alapján össze tudják rakni az ideális listát.

Lexus LS 500h

Az idei kutatásban 18 éves autó volt a legidősebb, és körülbelül félmillióan mondták el saját autóikkal kapcsolatos tapasztalataikat. A balesetből fakadó és a visszahívásokkal kapcsolatos problémákat nem vették figyelembe, de a garanciális meghibásodások bizony csúnyán beleszámítottak a rangsorba. A minden évben elkészített felmérésen általában 200-400 vélemény érkezik be egy-egy járműről. Ahol azonban nincs elegendő adat, ott a márkával kapcsolatos általános tapasztalatok és a hasonló típusok teljesítménye alapján számítanak ki egy indexet.

Az új modelleknél is a matematikai becslésekre hagyatkoznak, az egyes márkák összesített megbízhatósága a különböző szempontok súlyozott átlagából származik.

Volvo XC60

A lista élén az ázsiai gyártók vannak, az első tíz helyezettből mindössze három európai: az Audi, a BMW és a MINI. A legjobban teljesítő amerikai vállalat a Ford lett, ám ők is csak a 18. helyre tudtak becsúszni. Az utóbbi időben sokat emlegetett Volkswagen a 16., de a jónevű Mercedes is csak a tizenhetedik helyre ért oda.

Ami azonban a legmegdöbbentőbb, hogy a vizsgált 29 márkából a Volvo ért be utolsónak, ezt álmomban sem gondoltam volna, hogy a svéd precizitás ilyen szinten leszerepeljen. Az már kevésbé lepett meg, hogy a komoly gondokkal küzdő, ám az utóbbi időben jó irányba elinduló Tesla a 27. lett. Az élre a Lexus állt, a tavalyi győztes Toyotát előzte be, ezzel jelenleg a japánok uralják a piacot megbízhatóság terén. Az európai márkák általánosságban a középmezőnyben helyezkednek el.

Képek:

Autocar

Oszd meg ezt a cikket!