A 2006-os regisztrációs-adó változások legnagyobb arányú vesztesei

Forrás:

undefined

Kattintson a képre a teljes táblázat megtekintéséhez!

2. A változás 2005-höz képest, a kinti vételár után külföldön Áfá-t fizetõk esetében, azaz:

minden magyar magánszemélynél,

a különbözeti Áfa-körbe bejelentkezett vállalkozásoknál,

undefined

Kattintson a képre a teljes táblázat megtekintéséhez!

azoknál a magyar vállalkozásoknál is - akaratukon kívül -, akik magánszemélytõl vásárolnak külföldön személygépkocsit:

1. A változás 2005-höz képest, a teljes kinti vételár után itthon Áfá-t fizetõ (jogi-, azaz nem magánszemély!) importõr esetében.
A sajtó kérésére a PM ehhez hasonló táblázatot küldd el, "csak" az alacsony, jobban mutató, itt "zöld"-del jelzett számokra hegyezi ki a kimutatást! Azonban a valóságot más mutatók kiszámítása (pl. "összes adótartalom" együttes változása) és a 3-4 éves gépkocsik mellett az 1-2 éves autók együttes vizsgálata tükrözi helyesen (a PM és a mi táblázatunk egyes adatai hasonlóságának az oka az, hogy október 15-én felkérték az egyesületünket adatok szolgáltatására, és a 2005/9-havi, akkor legfrissebb, magyarországi Eurotax katalógusból válaszoltunk néhány konkrét esettel. E táblázat számításai is az akkor megadott adatokból indulnak ki, hogy bárkinek könnyen összevethetõek legyenek a PM kiadott, hasonló anyagaival.).

  • a magyar magánszemélyek az alábbi kimutatások alapján (34-92% a regisztrációs adó-emelés mértéke, 22-40% az összes adótartalomé (Áfa+regadó; 20%-os EU-s átlag-áfával számolva))!

  • A vállalkozások pedig olyan szintû adónövekedéssel kénytelenek szembenézni, ami a behozataluk 70%-át kitevõ, ún. Euro 3-as (1-5 éves) gépkocsik behozatalát teszi teljességgel gazdaságtalanná. Ennek oka az adótartalmuk (Áfa+regadó) 12-24% közti emelése!

Oszd meg ezt a cikket!