Csökkent a halálos áldozatok száma

Kedvező fordulat következett be a személyi sérüléssel járó közúti balesetek tekintetében

2019 első két hónapjában 1906 személyi sérüléssel járó közúti balesetet regisztráltak Magyarországon. Az év ugyanezen időszakában tavaly ez a szám 2173-ra rúgott, azaz 12,3%-os csökkenés volt tapasztalható.

A halálos balesetek száma 11,8%-kal, a súlyos sérüléssel járó balesetek száma pedig 18,8%-kal volt kevesebb januárban és februárban mint egy évvel ezelőtt. A könnyű sérüléssel járó incidensekből 9,7%-kal volt kevesebb.

Karambolos BMW elölről

A világ minden táján a halálos áldozatokkal járó balesetek számítanak az egyik fő szempontnak közlekedésbiztonság tekintetében. Magyarországon e tekintetben is kedvező folyamatok figyelhetők meg, hiszen az idei év első két hónapjában 3,6%-kal volt kevesebb azok száma, akik közlekedési baleset során veszítették életüket. 2019-ben 80, míg egy évvel korábban e periódusban 83 halálos áldozatot könyveltek el. 16,2%-kal mérséklődött a súlyosan sérültek száma, ami konkrétan a tavalyi 654-hez képest idén 548 súlyos sérültet jelent. A könnyű sérülést, azaz horzsolást, ütődést, enyhe agyrázkódást szenvedők száma 2096-ról 1913-ra csökkent, ami 8,7%-os javulás.

Egyre kevesebb az ittas vezetés okozta baleset

Az elmúlt évtizedben folyamatosan javul a helyzet az ittas vezetés okozta balesetek tekintetében, januárban és februárban rekord alacsony volt az ennek betudható incidensek száma, 6,72%-ra csökkent ez a mutató a 2018-as 7,32%-hoz képest.

A 2000-es évek elején minden kilencedik balesetben szerepe volt az alkoholnak, jelenleg minden 15. balesetnek az oka a szesz. Érdekesség, hogy a számításba nem csak az ittas sofőröket számítják bele, hanem azt is, ha illuminált állapotú gyalogos vagy akár utas miatt történik szerencsétlenség.

Még mindig a gyorshajtás a fő bűnös

A rendőrség időről időre felhívja a figyelmet, hogy a gyorshajtás elkerülésével jelentősen csökkenthető a balesetek száma, s már az autógyártók is lépéseket tesznek annak érdekében, hogy korlátozzák a féktelen száguldozást.

Ennek ellenére még mindig a gyorshajtás miatt alakul ki a legtöbb közlekedési baleset (36%), a második helyen a meg nem adott elsőbbség áll (26%), majd a kanyarodási szabályok megsértése (13%) áll a képzeletbeli dobogó harmadik fokán.

Stop tábla

Kik okozzák a baleseteket?

Nem meglepő módon a személygépkocsi vezetők az elsőszámú felelősök a balesetek kialakulásáért, az esetek több mint háromnegyedében, 76%-ban miattuk alakul ki szerencsétlenség. A tehergépkocsi vezetők 8%-ban, a buszsofőrök, a motorkerékpárosok és a segédmotor kerékpárosok pedig 1-1%-ban tehetők felelőssé. A hidegre való tekintettel jóval kevesebben ültek kerékpárra az év első két hónapjában, személyi sérülést 103 alkalommal okoztak bringások, ez a balesetek kevesebb mint 5%-a.

Gyermek áldozattal egyik közúti baleset sem járt 2019. január 1-je és február 28-a között a magyar utakon, a segédmotorosok és a motorosok között sem történt halálozás baleset okán.

Oszd meg ezt a cikket!