Használtra csak tízből egy vevő mer autóhitelt felvenni

Forrás: penzcentrum.hu 

Az első negyedév végére megtört a használt autók piacát uraló tendencia, a kereskedésekbe visszatértek a vásárlók, így a forgalom áprilisban mintegy ötödével nőtt az egy évvel korábbihoz képest .

"Ilyen hosszú telünk már régen volt" - érzékeltette a használtautó-piac január-februári gyengélkedését Horváth Zoltán, a Weltauto márkaigazgatója. A vásárlók év eleji kivárása után márciusban viszont megérkezett a régen várt trendforduló a használtpiacra is.

"Az emberek most már mernek autót venni, a hitelfelvételtől azonban még mindig ódzkodnak" - mondta a Porsche Hungáriához tartozó hálózat vezetője. Ezzel egybecsengő választ adott a piaci trendeket firtató kérdésünkre Fojt Attila, a Magyar Gépjárműkereskedők Országos Egyesületének (MGOE) elnöke is.

Az előző két hónap megnövekedett forgalmához a szezonális dinamika mellett a vásárlói bizalom helyreállásával és a választások után megnyugvó piaci hangulat is hozzájárult. Hogy a használtszegmensben tartós lesz-e az emelkedés, az viszont már az új kormány gazdaságélénkítő bejelentéseitől függ.

A hitelezés élénkülése is fontos lehet, ugyanis a használt személyautók piacáról lényegében eltűntek a "hiteles" vásárlók. A kereskedők 2009 második félévben az autók nagyjából ötödét adták el valamilyen hitelkonstrukcióban, ma már tízből kilenc árát készpénzben teszik le a vásárlók. A hitelt választók ma még mindig jobban járnak a devizafinanszírozással, mint a forintalapú konstrukciókkal, igaz, a forinthitelnél előírt 25%-os önerőnél nagyobb összeget (a vételár 45-55%-át) kell a devizásoknak készpénzben magukkal vinniük a kereskedésbe.

Az MGOE előrejelzése szerint idén 10%-kal nőhet a használt autók forgalma a 2009-ben gazdát cserélt 400 ezerhez képest. A hitelfeltételek enyhítése mellett az egyesület prognózisában már egyes, az autópiacot élénkítő kormányzati intézkedésekkel is kalkulál. Fojt szerint ugyanis amellett, hogy gyökeresen át kellene alakítani a regisztrációs adó rendszerét, továbbra is szükség lenne valamilyen autócsere-programra a magyar piacon.

Oszd meg ezt a cikket!