Hatalmas átcsoportosítás és kartellvádak!

Az Audi 2022-ig, átszámítva 3100 milliárd forintot kíván átszervezni az elektromos autók gyártására.

A Reuters, az emissziós vádakról elhíresült Volkswagen-konszern egyik legjövedelmezőbb tagjával, az Audival készített riportot. A megtépázott hírnevű csoport tagja, 10 milliárd eurós költségcsökkentést hajt végre 2022-ig. Mindezt azért, hogy segítse a vállalatot az elektromos autók gyártására való átállásban.

elektromos audik

Kezdve az E-Tron Quattro crossoverrel, az Audi 5 új elektromos autót tervez piacra dobni az elkövetkező pár évben. Ha megvágják a kutatási és fejlesztési költségeket, 10 milliárd eurót tudnak majd spórolni. Erre úgy lesz képes a gyár, hogy az Audi a Porscheval karöltve egy új platform kidolgozására törekszik, ami mindkét Volkswagen-márkának lehetővé teszi, hogy pénzt takarítsanak meg és csoportosítsanak át az azonos mechanikai alkatrészNemcsak az Audi és a Volkswagen az, akik hirtelen beemelnék a kínálatukba az elektromos autókat. A Mercedes-Benz 2016-ban jelentette be, hogy bevezet egy EQ elnevezésű almárkát a tisztán elektromos autóinak.

A Reuters, az emissziós vádakról elhíresült Volkswagen-konszern egyik legjövedelmezőbb tagjával, az Audival készített riportot. A megtépázott hírnevű csoport tagja, 10 milliárd eurós költségcsökkentést hajt végre 2022-ig. Mindezt azért, hogy segítse a vállalatot az elektromos autók gyártására való átállásban. Kezdve az E-Tron Quattro crossoverrel, az Audi 5 új elektromos autót tervez piacra dobni az elkövetkező pár évben. Ha megvágják a kutatási és fejlesztési költségeket, 10 milliárd eurót tudnak majd spórolni. Erre úgy lesz képes a gyár, hogy az Audi a Porscheval karöltve egy új platform kidolgozására törekszik, ami mindkét Volkswagen-márkának lehetővé teszi, hogy pénzt takarítsanak meg és csoportosítsanak át az azonos mechanikai alkatrészekkel és elektronikákkal. Ezáltal több forrást tudnak közvetlenül az elektromosautó-gyártásra fókuszálni.

Audi E-Tron Quattro
Nemcsak az Audi és a Volkswagen az, akik hirtelen beemelnék a kínálatukba az elektromos autókat. A Mercedes-Benz 2016-ban jelentette be, hogy bevezet egy EQ elnevezésű almárkát a tisztán elektromos autóinak (volt is ebből kavarodás a hasonló névvel ellátott kínai elektromos autó-gyártó miatt).  De Volvo is kijelentette, hogy a 2019 után bemutatott autóiban mind, be lesz építve valami elektromos hajtás. De hogy a sportautók világát is érintsük, érdemes megemlíteni a Maseratit, akik kijelentették, hogy 2020-ig a megjelenő új autóik fele hibrid/teljesen elektromos lesz.
Az Audi E-Tron Quattro várhatóan 500 km-es hatótávval fog rendelkezni, miközben a három elektromos motorjának összteljesítménye 430-500 LE között lesz valahol. A Volkswagennél a ferdehátú I.D. az, amitől csodát várnak, ugyanis a Tesla Model 3-nál 6000-6800 euróval olcsóbban akarják adni a majdan sorozatgyártásban készülő modellt.

Mindezek a dízelbotrány kirobbanása után nem meglepő lépések, főleg annak tükrében, hogy most már kartellvádakkal is szembe kell néznie nemcsak a Volkswagen-konszernnek, de a BMW-csoportnak és a Mercedez-Benz anyacégének, a Daimlernek is.

A vád szerint a 90-es évek óta összejátszottak a nagyobb márkák, felosztották egymás között a piacot, valamint az egyre nehezebben teljesíthető kibocsátási-rátákra is közösen találtak „megoldást” a csaló szoftverrel, ezzel tökéletesen kimerítve a kartellezés fogalmát. A BMW-csoport egyelőre tagadja a vádakat, de jó kérdés, hogy meddig gyűrűzik tovább az ügy.
Forrás:

Oszd meg ezt a cikket!