Még Opelből van a legtöbb idehaza

A Dacia pedig az egyetlen márka, amelynek járműparkja fiatalodik Magyarországon.

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból az derül ki, hogy 2019-ben 170 ezerrel nőtt a hazai autóállomány, amely így elérte a 3,81 milliós darabszámot. Az autók átlagéletkora pedig 14,4 év lett, amely egy elég lehangoló adat. 2008-tól egyébként minden évben 0,1 és 0,6 év között öregedik a járműpark, attól függően, hogy mekkora volt az újautó-piac forgalma az adott évben, hogy mennyi és milyen használtautót importáltak, valamint hogy hány járművet vontak ki a forgalomból.

A Moszkvicsok esetében például főleg a fiatalabb példányokat vonják ki a forgalomból, hiszen a hazai Moszkvics-park átlagéletkora évente 1,3-1,6 évvel nő, amely jelenleg a 39,9 évet jelenti. A magyarországi Zastavák átlagéletkora 33,5 év, a Polski Fiatoké 32,9. Trabantból még több mint tízezer fut, ami egy elég jelentős számnak mondható.

Parkoló autók

Az országban egyetlen márka autói „fiatalodnak”, hiszen a hazai Dacia-park 2019-re 0,1 évvel fiatalabb lett, így pedig 5,7 évre csökkent az átlagéletkora. Ehhez nagyban hozzájárul a Lodgy sikere, amely főként a nagycsaládos támogatásnak köszönhető.

Az Opel járműveiből fut a legtöbb Magyarországon, piaci részesedésük 13 százalék. Ez után a Suzuki és a Volkswagen következik, természetesen mindegyik márka képviselőinek bőven 14 év fölött van az átlagéletkora. Mivel például a Kia és a Hyundai termékei viszonylag későn érkeztek meg Magyarországra, a népszerűségük pedig az elmúlt években emelkedett csak meg jelentősen, így ezen márkák modelljeinek átlagéletkora viszonylag alacsonynak mondható.

A helyzeten a leginkább az importált autók életkora ront, a környezetvédelmi problémákat már nem is említve. a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének adatai szerint két százalékkal csökkent az autóbehozatal 2019-ben, ám még mindig 156 ezres számról van szó.

Oszd meg ezt a cikket!