Minden harmadik új autó „zöld" volt Európában 2020 utolsó negyedévében

Az elektromos és plug-in hibrid autók már 10,5 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek.

A 2020-as járvány hatása leginkább az eladási statisztikák igen komoly visszaesésében érhető tetten. Az újautó-piac egyik fele küszködik, a másik oldal eddig soha nem látott szárnyalásba kezdett.

A tavalyi esztendő utolsó negyedévben az Európában forgalomba helyezett új autók több mint a harmada alternatív hajtáslánccal rendelkezett – derül ki az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által frissen közzétett adatokból. Ebben a három hónapban a tisztán elektromos járművek eladásai 216,9 százalékkal, míg a plug-in hibrid autók értékesítése 331,0 százalékkal növekedett az öreg kontinensen 2019 Q4-hez mérten.

Ez a tendencia talán a leginkább a legnagyobb európai piacon, Németországban érhető tetten. A németeknél több mint 500 százalékkal emelkedett a teljesen elektromos hajtással szerelt személygépjárművek forgalma az egy évvel korábbi eredményekhez képest. Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy kis híján 100 ezer új villanyautó talált gazdára Németországban három hónap alatt.

töltőkábelt csatlakoztatnak egy villanyautóhoz

Az európai piacon 2020-ban értékesített személyautók eladási statisztikái magukért beszélnek. A koronavírus-járvány következtében tavaly mintegy 25 százalékkal kevesebb új autó, összesen 11,9 millió darab fogyott az öreg kontinensen, mint a megelőző évben. A konnektorról tölthető autók piaci részesedése a tavalyi évben – köszönhetően az 1,3 millió eladott járműnek – már meghaladta a 11 százalékot. Igaz, a belső égésű motorral szerelt kocsikból csaknem 4 millió darabbal kevesebb talált gazdára az elmúlt 12 hónap során.

Míg 2019-ben a tisztán elektromos autók csupán 3 százalékos piaci részt tudhattak magukénak, addig 2020-ban ez a szám már 10,5 százalékra emelkedett. Emellett a BEV és PHEV modellek eladásai 142,3 százalékkal nőttek egy év alatt. Két évvel ezelőtt 564 ezer, tavaly pedig 1 millió 367 ezer villanyos kocsit értékesítettek a kontinensen.

A legnagyobb piacok közül Németországban 131, míg Franciaországban 110 százalékkal növekedtek az alternatív hajtású autók aladásai a 2020-as évben. A koronavírus-járvány által leginkább sújtott Spanyolországban és Olaszországban is növekedés volt tapasztalható. Előbbiben csaknem 27, utóbbiban 35 százalékkal. Ami Magyarországot illeti, összesen 38 125 „zöld” jármű talált gazdára hazánkban az elmúlt esztendőben, ami 214,5 százalékkal haladja meg a 2019-ben regisztrált 12 122-es mennyiséget.

Piaci részesedés szempontjából továbbra is a belső égésű motorral szerelt autók dominálnak. A legnagyobb, összesen 47,5 százalékos szeletet a benzines kocsik tudhatják magukénak a képzeletbeli tortából. Második helyen a folyamatosan háttérbe szoruló dízel kocsik következnek 28 százalékkal. A hibrid hajtású autók 11,9, valamint a hálózatról tölthető járművek 10,5 százalékot tesznek ki. Emellett még nagyságrendileg 3 százalékos részt birtokolnak a földgázzal és etanollal hajtott autók.

 

ACEA

Oszd meg ezt a cikket!