Nagy a felfordulás a német újautók piacán

Egyre népszerűbbek az elektromos, hibrid és gázüzemű autók Németországban, arányuk 2017-ben 4,7 százalékra nőtt. De vannak még érdekes fejlemények!

Látványos átalakuláson megy keresztül a német autópiac, és mivel a németországi trendek kis késéssel Magyarországon is megjelennek, érdemes figyelemmel kísérni ezeket. 
Az egyik fontos változás az úgynevezett alternatív (elektromos, hibrid és gázüzemű) autók előretörése, amit legjobban az mutat, hogy részarányuk 2017-ben az egy évvel korábbi 2 százalék helyett már 3,4 százalék volt a teljes autóállományon belül. A trend 2018 első három hónapjában is kitart, március végéig az összes forgalomba helyezett németországi jármű 4,7 százaléka volt ilyen, szemben a 2017-es 2,8 százalékkal.  

Persze ez még mindig csak aprócska része a Németországban 2017-ben eladott 3,4 millió autónak, ami egyébként 2,7 százalékkal haladja meg a 2016-os szintet. Ennek ellenére látványos a folyamat, a 2017-ben eladott 118 ezer eladott alternatív meghajtású autó 80 százalékkal több, mint az egy évvel korábbi, ez pedig azt jelenti, hogy mind nagyobb üzlet a gyártóknak és a kereskedőknek egyaránt. Ebben a kategóriában jelenleg 31 gyártó 150 modellje versenyez egymással a német piacon. 

egy elektromos Smart az utcai töltőn

Közben a dízelek és a benzinesek párharcában is vannak izgalmas fejlemények. 2018 első három hónapjában ugyanis csaknem kétszer annyi (553 ezer) benzines autó helyeztek forgalomba, mint dízelt (283 ezer), ami azt jelenti, hogy egyre nyílik a két technológia között az olló. 2017-ben még csak másfélszeres volt a benzinesek előnye: egész évben 1,98 millió benzines autóra 1,33 millió gázolajjal hajtott jutott. A korábbi években a két technológia nagyjából fej-fej mellett haladt, és az összes eladott jármű 46 százaléka még dízeles volt 2016-ban is, ami 2017-ben csökkent 39 százalékra. 

Az alternatív meghajtású (akkumulátoros) autókon belül a teljesen elektromos változatok még kisebbségben vannak, 2018 első három hónapjában összesen 9102 példányt helyeztek forgalomba ezekből. Részarányuk csak minimálisan, 21-ről 22 százalékra nőtt éves összevetésben, vagyis az áttörés még várat magára. A hálózatról töltheti (plug-in) hibrid járművek eladásai azonban szépen nőnek, 2018 első negyedévében 8447 darab kelt el belőlük, részarányuk az alternatívokon belül pedig 20-ról 25 százalékra emelkedett. 

Ebben a szegmensben természetesen még mindig a normál hibrid (robbanó- és elektromos motor kombinációja) tarolnak, a január-márciusi időszakban 19 834 példányt vettek ezekből a németek, részarányuk az alternatív autók között azonban 48-ról 47 százalékra csökkent. Érdekes módon az év nyertesei eddig a nagynyomású földgázzal (CNG) hajtott autók, legalábbis ezek részaránya az alternatívok között hét százalékra nőtt az egy évvel korábbi három százalékról. Érdekes, hogy közben az alacsony nyomású autógázzal (LPG) működő járművek részaránya négy százalékról három százalékra csökkent. 

Forrás:
dena 
MTI

Oszd meg ezt a cikket!