Több mint 21 százalékos zuhanással zárt 2020-ban a hazai újautó-piac

Ennél kevesebb új személyautót utoljára 2017-ben értékesítettek Magyarországon.

Tavaly decemberben 12 713 új személygépkocsit helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 21,2 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábban regisztrált mennyiséghez képest. Éves szinten 128 031 kocsi talált gazdára, így az új autók tekintetében a hazai eladási statisztikák több éves mélypontra estek vissza. – derül ki a DataHouse legfrissebb adataiból.

A 2020-as évre a COVID-19 koronavírus-járvány erősen rányomta a bélyegét, ami a gazdaság teljesítményében, és értelemszerűen az eladási adatokban is alaposan megmutatkozott. Ennek köszönhetően 2019-hez mérten mintegy 18,9 százalékkal, összesen 29 878 darabbal kevesebb autót értékesítettek tavaly. Utoljára 2017-ben regisztráltak ennél alacsonyabb eladási számokat. 2018-ban 136 601, míg 2019-ben 157 909 darab új személygépjármű kapott rendszámot hazánkban.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete az év elején még 155 000 új gépkocsi forgalomba helyezését valószínűsítette 2020-ra vonatkozóan. A koronavírus-járvány kirobbanását követően áprilisban módosították az előrejelzésüket, és már csak 118 000 új autó értékesítését prognosztizálják az idei évben. Ezt az előrejelzést mintegy 10 ezer darabbal sikerült túlszárnyalnia a magyar piacnak, ám összességében még így is többéves negatív rekordot döntöttek az eladások.

Ami a márkákat illeti, 2020-ban a Suzuki végzett a képzeletbeli dobogó legfelső fokán, ugyanis 14 783 darabot helyeztek forgalomba a legmagyarabb japán gyártó autóiból. A második helyen a Toyota végzett 12 672 darabbal, míg a harmadik pozíciót a 11 741 példányt értékesítő Ford szerezte meg.

két Suzuki Vitara egymás mellett, szemből

2019-hez mérten a legnagyobb visszaesést az Opel volt kénytelen elkönyvelni. A német gyártó autóiból 45,76 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban. Szintén 40 százalék fölötti (pontosan 42,63 százalékos) zuhanást produkált a Suzuki is, míg ebben az összevetésben a harmadik helyen a Honda végzett 41,59 százalékos csökkenéssel.

Bár a piaci szereplők jelentős része kevesebb autót tudott értékesíteni, mint egy évvel korábban, akadtak azért olyan gyártók is, amelyek pozitív mérleggel zárták 2020-at. A Jeep 59,64 százalékos, a Fiat 22,24 százalékos, a Citroën 17,85 százalékos, míg a Toyota 15,59 százalékos növekedést ért el az előző 12 hónaphoz viszonyítva.

Ami az egyes szegmensek szerinti bontást illeti, az legjobban az az alsó-középkategória teljesített 30 321 darab autóval. Ebben a kategóriában a legsikeresebb modellnek a Suzuki SX4 S-Cross bizonyult, amelyet a Skoda Octavia és a Toyota Corolla követett 2020-ban.

Második helyen a B-SUV modellek kategóriája végzett, ahol 22 796 járművet helyeztek forgalomba, amelyek közül a Suzuki Vitara, a Dacia Duster, illetve a Ford Puma volt a legkeresettebb. Nem mellesleg a 2020-as év legnagyobb darabszámban értékesített modellje is a Vitara lett, ugyanis összesen 6882 darab kapott rendszámot belőle hazánkban.

A C-SUV szegmens volt a harmadik legnépszerűbb kategória, ahol a Toyota RAV4, a Kia Sportage, valamint a Hyundai Tucson zárt a toplista élen.

Érdekesség, hogy a luxus és sportautók iránt a járványhelyzet ellenére is töretlen kereslet mutatkozott tavaly. Porschéból összesen 249 darabot helyeztek forgalomba, ami közel 40 százalékos növekedést jelentett 2019-hez mérten. Emellett Maseratiból 17, Ferrariból 15, Bentley-ből 11, Aston Martinból 8, míg Lamborghiniből 3 darab talált gazdára hazánkban.

 

Így alakult a legnépszerűbb márkák toplistája Magyarországon 2020-ban:

  1. Suzuki – 14 783 db
  2. Toyota – 12 672 db
  3. Ford – 11 741 db
  4. Dacia – 10 469 db
  5. Skoda – 10186 db
  6. Volkswagen – 9657 db
  7. Fiat – 6777 db
  8. Kia – 6293 db
  9. Opel – 6110 db
  10. Renault – 5039 db

 

DataHouse

Oszd meg ezt a cikket!