Vészesen csökkennek a világ újautó-eladásai

Évről évre kevesebb új autót adnak el világszinten és ez bajt jelez.

Konganak a vészharangok az autóiparban, melyet sok éve nem látott problémák sújtanak. Drasztikusan csökkennek az eladások, nőnek a fejlesztési költségek és az autógyárak a szigorú károsanyag-kibocsátási normák életbelépésével nagyon komoly bírságokra számítanak, ha flotta szinten nem képesek megfelelni az előírásoknak.

A világ egy újabb gazdasági válság felé sodródik, melyet a közelgő klímakatasztrófa (vagy annak fenyegető lehetősége) is még ijesztőbbé tesz. Világszinten csökkennek az újautó eladások, mely 2019-ben, a 2008-as gazdasági világválság évét leszámítva soha nem látott mélypontra süllyedt az előző év eladásaihoz képest.

BMW gyártása

A piac 2018-ban már a megtorpanás jeleit mutatta, amikor 1,2 millió gépjárművel kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban. Az autóipar mélyrepülése azonban 2019-ben tovább fokozódott, tavalyhoz képest 3,1 millióval kevesebb gépjármű talált gazdára. A jelentős csökkenéshez a fontosabb piacok közül elsősorban Kína és az Egyesült Államok hanyatlása járult hozzá.

Kínában, a világ legnagyobb autópiacán 11%-kal, míg a szintén nagyon jelentős USA-ban 2%-kal estek vissza az eladások. Az ipar volumenének csökkenése természetesen kihat a gépgyártás valamennyi szektorára és érinti azon vállalatokat is, amelyek az autóipar beszállítójaként vannak jelen a piacon. Az okok szerteágazóak, a kilátások nagyon borúsak a piaci szereplők szerint.

Nem véletlen szólnak egyre többször a hírek nagyobb leépítésekről, mert az előrejelzések nem vidámak az autógyárak számára, és a kisebb eladások, kisebb létszámú munkaerőt igényelnek. Az autóipar problémáinak kivetülése az a tény is, hogy a nagyobb márkák is keresik a konkurencia társaságát annak reményében, hogy közös erővel, megosztott fejlesztési költségekkel talán talpon maradhatnak.

Oszd meg ezt a cikket!