A villanyautók adták az EU-s újautó-eladások egyötödét a harmadik negyedévben

2020-hoz képest közel 57 százalékkal nőtt a kereslet a tisztán elektromos modellek iránt.

A tisztán elektromos és hibrid hajtású járművek értékesítése tovább szárnyal, miközben a fosszilis üzemanyagokat használó modellek iránti kereslet folyamatosan csökken Európában. Ennek köszönhetően 2021 harmadik negyedéve során az Európai Unióban forgalomba helyezett járművek majdnem egyötöde elektromosított modell volt – derül ki az ACEA, az Európai Autógyártók Szövetségének legfrissebb adataiból.

A júliustól szeptemberig terjedő időszakban összesen 212 582 darab akkumulátoros elektromos autót értékesítettek az EU-ban idén, ami 56,7 százalékkal több, mint egy évvel korábban, míg a konnektoros hibridek eladásai 197 300 darabra emelkedtek. Ez 42,6 százalékos előrelépést jelent. Ezek alapján ez a két villanyos kategória együttesen 18,9 százalékos részesedéssel rendelkezik az Unió újautó-piacán.

Ami a hagyományos hajtáslánccal szerelt járműveket illeti, a benzines autók értékesítési adatai 35,1 százalékkal, 855 476 darabra estek vissza 2020 harmadik negyedévéhez viszonyítva. Ennek ellenére továbbra is ez a hajtáslánc bizonyult a legnépszerűbbnek az EU-ban, hiszen az újautó-értékesítés 39,5 százalékát a benzines modellek adták a Q3-ban.

Ennél is nagyobb zuhanást könyvelhettek el a dízelek. Míg a tavalyi harmadik negyedévben 769 922, addig idén már csak 381 473 darab talált belőlük gazdára. A több mint 50 százalékos zuhanás következtében a dízelek piaci részesedése 17,6 százalékra apadt, így ez az első olyan negyedév, amikor eladási adatok tekintetében alulmaradtak a tisztán elektromos és plug-in hibrid modellekkel szemben. Pedig a 2010-es évek közepén még az Európai Unióban értékesített járművek több mint a felét ezzel a hajtáslánccal szerelték.

töltőkábel csatlakoztatása elektromos autóhoz

Magyarországon is jól megfigyelhető az EU-s tendencia. Míg 2020 harmadik negyedéve folyamán 15 831 darab benzines autót adtak el hazánkban, addig az idei Q3 során 28 százalékkal kevesebbet, 11 404 darabot. Dízelfronton az értékesítési adatok 7671-ről 4245-re estek vissza, ami 44,7 százalékos csökkenés. Ezzel szemben a tisztán elektromos autók 42,7, míg a plug-in hibridek 39,2 százalékos gyarapodást könyvelhettek el. Előbbi esetben 770-ről 1099-re, utóbbi esetben 834-ről 1161-re nőtt az értékesített darabszám.

Mindez már az Európai Bizottság azon javaslatának előszele, melynek értelmében 2035-től kezdődően betiltanák a belső égésű motoros járművek értékesítését az Unió egész területén, ezzel felgyorsítva a zéró kibocsátású autókra történő váltást.

 

Forrás:

Automotive News Europe

Oszd meg ezt a cikket!